Bestil autohjælp til din redning på vejene!

Autohjælp er en vigtig ting. Det kan hurtigt blive en meget dyr regning ikke at have det. Hvis du f.eks. kører galt, punkterer, får motorstop eller noget helt fjerde. At få bilen bugseret, trukket den fri, startet den op eller skiftet hjul på den vil typisk være med i autohjælpsabonnement. 

Men hvordan vælger du dit autohjælpsfirma bedst? Læs med i artiklen her og få gode råd.

Sådan finder du den bedste autohjælpsaftale 

Ligesom så mange andre aftaler og abonnementer er det en god idé at sammenligne forskellige udbydere. Der er flere ting at sammenligne på, når du skal tegne et abonnement på autohjælp.

– Prisen – du skal ikke nødvendigvis vælge det billigste sted. Her får du måske ikke en lige så stor pakke, og det kan være du skal betale ekstra for tilvalg, der er inkluderet andre steder. 

– Hvad er inkluderet – det er her, det bliver interessant. Typiske aftaler inkluderer bugsering til autoværksted (inden for et specifikt antal km), fritrækning af bilen, starthjælp, hjulskifte og hjælp til brændstofsproblemer. 

– Skal du betale for tilvalg – tilvalg til din autohjælp kan f.eks. være, at den skal gælde i Europa og ikke kun i Danmark. Det giver mening, hvis du kører på ferie i f.eks. Tyskland. 

En af markeds mange autohjælpsudbydere er Redning Danmark.

Læs mere om firmaet her: https://redningdanmark.dk/kontakt/redningsstationer/redningsstation-ringsted/ 

5 gode grunde til at vælge autohjælp

Der er mange gode grunde til at få autohjælp på abonnement. Nogle af dem er:

1. Du kan få bilen trukket fri, hvis du kører i grøften på en dag, hvor vejene er glatte. 

2. Du er dækket ind i forhold til punktering eller påfyldning af forkert brændstof – og ja, det kan faktisk godt ske!

3. Du har mulighed for at få slæbt bilen væk, hvis du oplever motorproblemer eller kører galt. 

4. Du kan få starthjælp til bilen, hvis den nu ikke vil starte på en super kold vinterdag. 

5. Du undgår en skyhøj regning, hvis uheldet skulle være ude.